«سازمان ملی بهداشت» (NHS) بریتانیا روز دوشنبه بزرگترین کارآزمایی یک آزمایش خون را آغاز می‌کند که می‌تواند برای شناسایی بیش از ۵۰ نوع سرطان پیش زا ظهور علائمشان به کار رود.

test

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این آزمایش خونی به نام «گالری» (Galleri) ساخت شرکت «گریل» (Grail) DNA در گردش در خون بیماران را بررسی می‌کند تا تعیین کند آیا این مواد ژنتیکی از سلول‌های سرطانی منشا گرفته‌اند یا نه. تشخیص زودرس سرطان‌ها به افزایش قابل‌توجه در میزان زنده ماندن بیماران منجر خواهد شد.

NHS اعلام کرد که قصد دارد ۱۴۰۰۰۰ برای تعیین میزان کارآیی این آزمایش ۱۴۰۰۰۰ داوطلب را در انگلیس وارد این کارآزمایی کنترل‌شده و تصادفی‌شده کند. در نیمی از افراد شرکت‌کننده نمونه‌های خون گرفته شده بوسیله آزمایش «گالری» غربالگری می‌شود.

هدف این بررسی این است که معلوم شود که آیا این آزمایش خون می‌تواند باعث تشخیص زودرس سرطان‌ها و کاهش موارد تشخیص سرطان در مراحل دیررس شود یا نه.

سرطان ریه شایع‌ترین علت مرگ ناشی از سرطان در بریتانیا است و یک پنجم کل مرگ‌های ناشی از سرطان را تشکیل می‌دهد. در مجموع سرطان‌های ریه، روده بزرگ، پروستات و پستان حدود ۴۵ درصد مرگ‌های ناشی از سرطان را در این کشور تشکیل می‌دهند.

کد خبر 626566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha